Tuesday, March 23, 2010

Budget calculator


Semalam belek2 kat dalam bookmark browser,aku terlayan satu blog ni..ada tool macam best je aku tgk..

Budget calculator versi BM lagi, biasa aku guna bdget calculator template amik dari excel jer, yang ni lagi best bleh trace daily expense tu..dah dapat bnda baik ni aku share la kat sini..

Sapa2 yang nak boleh lah klik kat bawah ni

Budget Calculator BM untuk BM version..
Budget Calculator ENG untuk English version..

Tunggu apa lagi sedutla..boleh tgk korang expense duit pada Keperluan atau Kepuasan atau apa2 jelah..

Source: bankinginfo.com.my & bebas-hutang.com

7 comments:

Anonymous said...

salam bro,,aku da test apps ni,tp knape xbole nk key in kt column nilai sebenar?dia minta password...tolong,,

- ajib, ayer hitam -

Noraide said...

salam ajib..thank 4 visited my blog..

Mana2 column yang ada password mmg x blh diisi oleh user..untuk nilai sebenar masukkan nilai pada lembaran harian, kalkulator akan calculate sendiri dan nilai itu akn keluar pada belanjawan sebenar bulanan..

Rujuk Bantuan untuk melihat contoh..
Satu perkara lagi setiap kali kita open file akan kuar security warning, tekan option dan enable the contain..

Anonymous said...

ye,,trima kasih bro...
aku da try..
bole jugk gna program ni urus financial aku...
thanks..

- ajib, ayer hitam -

Noraide said...

welcome..

Anonymous said...

saya nak ubah nama item2 kumpulan...conthnya..perbelanjaan isi rumah nak tukar kepada perbelanjaan kedai, pendidikan tukar kepada gaji...so mcm mana ye...kena ada password kan....

Noraide said...

Yang semua tu mmg xleh nak tukar..Sebab yang buat kalkulator ni Bank Negara Malaysia..

Tapi klu ada masa nnt saya create lain untuk edisi boleh edit punya.. :)

pedangtertinggi said...

terima kasih noraide

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails