Monday, February 2, 2009

Projek

Alhamdulilah hari dapat juga aku kenal pasti bagaimana cara untuk mengira 'strain gauge' yang telah aku pasang pada lengan robot aku. Walaupun telah bertahun dulu aku belajar tentang tetimbang jambatan stone, ' Weightstone Bridge' baru hari ini aku betul-betul faham kenapa ia selalu digunakan dalam litar untuk alat pengukuran dalam elektronik. Inilah kelemahan yang nyata dalam diri ini sentiasa lupa apa yang telah dipelajari. Aku berharap sangat apa yang aku telah belajar secara formal atau pun tidak formal dapat aku pergunakan sepenuhnya untuk membuat keputusan bagi menempuh perjalanan kehidupan ini. Aku tidak mahu ilmu yang aku ada cuma menjadi tenaga keupayaan 'potential power', biarlah ia menjadi kuasa sebenar.


1 comments:

Anonymous said...

hai edi, tahniah ek sbb dh ader blog sndiri. cntik sbb wrna biru. i jz want to comment bout ur spelling. 4 nx time be careful w da words.(biasa la. dh cikgu BM, xkn lari dr ejaan nyer). tahniah skali lg. all d besttt

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails