Wednesday, June 29, 2011

Takaful Lagi





Salam Sejahtera

Entry terbaru sebelum ni dah cerita pasal Insurans Vs Takaful, entry kali ni nak cerita lagi ke?

Ada orang cakap benda kebetulan tapi pada saya tiada istilah kebetulan, semua yang terjadi dah memang tulisan takdir. Selepas saya buat entry pasal insurans dan takaful, ada pulak agent takaful datang buat promotion kat tempat saya bekerja.

Seperti biasalah saya orang pertama yang akan pergi dan bertanya, beli atau x itu cerita lain. Lepas berdiskusi dengan agen-agen di situ maka dapatlah satu info mengenai produk baru mereka.

Bayaran bulanan 100 after 20 year boleh keluar RM 24000 (100 x 12 x 20), cover 100K. For sure dapat balik yang kita bagi just tanpa bonus la. Klu terdesak pun boleh keluar duit tapi xleh keluar semua, tgk dah mcm lebih kurang KWSP la plk, cuma lebihnya ada coverage untuk diri..

Macam menarik ni, tapi mcm was-was la plk. Ish-ish sesungguhnya perasaan was-was tu adalah daripada syaitan..

Bila dah dengar matlumat tu macm biasalah saya nak selidik betul ke tidak penerangan agent tu dulu..Bukan x percaya, cuma kadang-kadang diorang tu pun x berapa pasti main sebut jer. Ada yang teruk lagi just promote produk yang akan bagi komisyen yang tinggi kepada diorang sendiri, bknnya apa yang pelanggan perlukan..Ish-ishhhh..

Share

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails