Sunday, April 18, 2010

Edit Photo Tanpa Install Software





Entry kali ni aku nak share satu website yang boleh digunakan untuk edit photo..xlah sehebat adobe photoshop tapi bolehlah digunakan untuk waktu terdesak. let say nak edit pic tapi xder software photo editor kat pc or laptop korang yang tgh guna..

Actually ada banyak jugak photo editor online, search je kat google macam2 ada..website yang aku nak introduce ni aku suka sebab x yah nak sign in, simple dan pastinya yang memang ramai orang suka ada manual, tip and sedikit tutorial mcm mana nak edit pic, tapi yang basic2 je la..xperla basic pun aku suka sebab aku bukannya photographer nak edit pic sampai jadi pic HDR @ Rarindra Prakarsa atau teknik2 yang lain.

Okla intro dah pnjang dah..Now the question in mind is what is the website?? Pixlr is the answer. Pixlr is one of the web application that offer a web-based photo editing..klik kat bawah ni..



Menggunakan pixlr ni rasa macam guna software je..sbb desktop kita memaparkan seolah2 satu application software yang telah diinstall dalam komputer..faham ke apa aku cakap ni, klu x paham cubalah yer insyaAllah faham la nnt.. kalau x faham jugak x yah la guna komputer lagi..hehehheehe

Lupa pulak tadi aku ada mention pasal tutorial dan tip2..Semua tu ada kat sini blog pixlr..

Sekian dulu buat masa ini..Selamat Mencuba..

2 comments:

sanik said...

cam menarek..

Noraide said...

actually x menarik mana pun..just manalah tau tiba2 nak edit gambar sikit2 pastu dalam komputer masa tu xder software photoshop so senanglahtinggal masuk website ni and edit..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails